13 Eylül 2006

İsviçre mi,Ekmekçi mi?

Elif ananın yurdu Ekmekçi..
Sungurlu'nun aşağı Ekmekçi'si..
Elif ana, anasının himayesinde büyümüş. İlk zaman bir çocuğu olmuş, bir daha çocuğa hasret kalmış.Anası yakın zamanda vefat etmiş.
Hiç kardeşi olmadığı gibi dayısı , amcası, akrabası da yok. Eve hep güvey almışlar.. Son kocası ve iç güveyi Eyup dayı da ölünce.. Yalnızlık ve numus belasına evlenmeye karar vermiş.
Çok insan, Elif ananın evine ve 45 dönümlük tarlasına tav olarak iç güveysi olmak için kapya üşümüşler..
"Şimdiye kadar anama, bana yar olmayan bu yurdu,yuvayı neyleyeyim..Birde ben gelin olalarak başka eve gideyim" diye düşünür.
Sadık ağanın da hanımı Gürcü hanım vefat eder. Sadık ağa kendine bir can şenliği arar.Ve aracıların yardımı ile Elif karının kapısını çalar.
Elif ana, Sadık ağaya "iç güveyliği" teklif eder.Sadık ağa;" Olmaaaz. Evin gelini olmalısın" der.Elif ana aradığını bulmuştur.Diğer talipliler eve girmeye çalışırken Sadık ağa, Elif karıyı evden çıkarmaya kararlıdır.
Elif Ana, "rüyamda görüp evlen" dediler dediği Sadık ağyı görür görmezzaten abayı yakar ve "murat almak için" Küçük Hırka köyüne "gelin!" gelir..
Gelir, gelmesine de..
Yurdu, yuvası burnunda tüter.
Oturur "tepeye" yol gözler..
Gelenden gidenden, uçan kuşktan memleketi ile iligili haber bekler.
Yanına kim gelse ve kimin arabası olsa, kimi görse "Beni ekmekçiye götürse.." der. Aynı şeyi ilk kez gördüğü, dilini bile bilip bilmediği Vivian ve Walter çiftine de söylüyor..
Yaşı nedeniyle saygı gösteren Uebersax çifti, Elif ananın maksadının ne olduğunu sorarak , "Beni de götürün.." sözleri aynen çevrilince.. "Sizinle İsveçre'ye gideyim" şeklinde anlıyorlar. Ve gülümsemeyle karşılıyorlar.
Ancak yarım yamalak İngilizcesi ve tarzanca ile Necati Çavdar, Ekmekçi'nin Alaca istikametinden gidecekleri ilk menzil olan Alacahöyük'e yakın olduğu için Elif Ana'nın kendisini köyüne bırakmalarını söylediklerini zar zor izah ediyor. Ha Alacahöyük, ha İsviçre..
İkisi de aynı uzaklıkta anlam ifade eden ve "kemalın tahta çıktığında doğmuşum" diyen Elif Ana'ya da misafirlerin Ekmekçi'ye değil Alacahüyük'e gidecekleri söyleniyor.
VASİYET:
Hilal Ş.
İsmi ile yorum yazan kardeşimize teşekürler.
Yeğenim Fatih'in düğünü dolayısıyla 20-25 Ağustos 2008 tarihlerinde Küçük Hırka'da idim. Konu açılınca Elif ana, vefatt etmesi halinde nereye defnetmemiz gerektiği ile ilgili vasiyetini iletti Dedi ki;
Ben vefat edersem;
Aşağı ve Yukaraı Ekmekçi'ye haber verilsin. Her iki köyde de "Sela" okunsun. Kış ayıda olsa beni, köyüme götürün.(Yani hangi şart altında olunursa olunsun Ekmekçi'ye defin istiyor"
Aşağı köyün mezarlığının üst taraflarında anan ve babamın mezarı var oraya defnedin" Unutmayız ancak, yinede vasiyet olduğu için buraya kaydetmekde fayda var.
İşin dğrusu.
Ekmekçi'i fazla bilmiyoruz.
Şayet Ekmekçi'den ilgilelnen olurda Elif Ana'nın tarifine uygun bir yeri şimdiden ayaırırlarsa memnun oluruz..
Posted by Picasa

1 yorum:

Adsız dedi ki...

İyi günler Necati Bey,

Ekmekçi köyü ile ilgili internetteki verileri incelerken sizin yazınızla karşılaştım...

İşin aslı ben de babamdan dolayı Ekmekçi köyündenim ve babamın da mesleği astsubaylık olduğu için bayramdan bayrama gidilen kısa köy ziyaretleri dışında çok fazla köyümü tanımam bilme imkanım olmadı...E bir de şehirlerde büyümüş bir gençlikten sonra köye olan ilgim çok fazla olmadı dürüst olmak gerekirse...

Ancak babam emeklilik sonrası annemle beraber Ekmekçiye yerleşince ben de bu yazı onların yanında geçirme imkanına sahip oldum.

Neyse, benim çenem biraz düşüktür. Fazla gevezelik etmeden asıl konumuza döneyim...Elif Ana' nın hikayesini ve Ekmekçi Köyüne olan hasretini okuyunca ben de köyün, uzaktan çekilmiş bikaç resmini yüklediğim linkleri sizinle paylaşmak istedim. İLk kez bir bloğa yazı yazdığım için çok da tecrübeli olduğum söylenemez ama linkleri direkt buraya ekliyorum.

Belki Elif Ana hala hayatta ise resimleri ona gösterebilirsiniz.

Sevgi ve Saygılarımla,

Hilal Ş.

Küçük Ekmekçi Köyü Resimleri - Sungurlu/ Çorum

http://img372.imageshack.us/img372/5323/dsc03645of4.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/1576/dsc03642yu4.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/8030/dsc03643hx2.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/2597/dsc03641yx7.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/6131/dsc03640qf6.jpg