02 Kasım 2017

Şehit Mehmet Kocakaya Çeşmesi - Yüksekyayla- Alaca



Şehit Mehmet Kocakaya  Çeşmesi

Şehit Mehmet Kocakaya  adına babası  Mevlüt Kocakaya
doğduğu köy olan KICIK yeni adıyla  Yüksekyayla ya Çeşme yaptırmaya  karar verir.
Köyden akrabaları ALBAY lakaplı ustaya, ihale eder.
daha önce aradığımda köyde olduğunu çeşme  işiyle uğraştığını söyledi
Bende geleceğim ama   san yetişemem , biraz geç geleceğim .
Köye gidince mutlaka uğrararım dedim..
.............
Onlar çeşmenin kaynağını açmışlar, tamamlamak içinde güz gelsin hele demişler.
.............
Çeşmeyi de görmek üzere, Bismillah deyip yola çıktık..
Sarıtaş'dan aşarak Güllüğzüne, oradan da  taştepeyi sarıp Yüksekyaylaya revan olacağız.
Niyet bu
Bakalım nasip ne?..
........................
Yolda ikin di okunuyor..
Göllüğzünden alan Dananın Kamil, motora DOVVAH diyerek  bizi YÜKSEKYAYLA camii önünde bıraktı.
Camiye girdiğimizde millet namaza durmuştu.
Bizde hazır olan imama uyduk.
............
Az sayıdaki cemaat çıkıyor..
Bir kaç kişi çıkıp , cami önündeki şadırvana oturmuşlar
Belli ki "Gelen yabancı"yı hesaba çekecekler.
Selam verip Ankara  Büyükşehir Belediyesi yazan bir banka da biz oturduk..
Karşı da  yol da da " Ankara Büyükşehir Belediyesi Halk Ekmek "yazan bir büfe eskisi var..
..............
Önce sesizlik.
Sonra sorgu başladı.
kimsin
Nerelisin vs.
Söyledik ama inandıramadık.
Çünkü, sülalenin hepsini biliyorlar, beni tanımıyorlar........
...............
Hacısülüğün Osmanın damadı olduğunu öğrendiğimiz .. ise.
"çok ekmeğinizi yedim.
Çok suyunuzu içtim
Harmanda hep Şekerpınarı ndan içerdik
Çok eriğinizi yoldum..
Çünkü garip dayı (Çapraz) da azap idim diyerek bizim gelinlerin
Mina ve Dönüş bacının Garipdayıya yaptıkları muziplikleri andı.
Üstelikde biizm köye enişte olmuştu.
...............
Ağbinin biride
Ben
"ocağlan'ın Mustafa
Şu da İnceğlan'ın ismet" diye takdim etti..
Onlar da yedi sülalami biliyor..
..............
Önce elimdeki IPADi defter sanarak
"devlet"den biri her hal diyenler
rahatlayınca açıldılar.
Muhabbet iyi
Fakat vakit dar.
Maksadımı söyledim.
Uzaktan tarif ettiler.
Beraber gitmeye ısrarcı oldum.
Sağ olsunlar , kabul edip
Mustafa ve ismet beyler   bana eşlik ederek, mihmandarlık yaptılar
Şehit  Mehmet Kocakaya pınarının kaynağına vardık
ancak ben açılan kanala inmeye cesaret edemedim.
Dolayıısyla kanalın dibinde akan sudan içemedim.
Niyetim, içebilmekti .. Fiziken  cesaret edemedim
Resimlemekle kaldık.
Ağlara teşekür ederek veda ettik.
Onlar köyüne biz köyümüze...



Hiç yorum yok: