02 Ekim 2018

Kızılüce ve de gavur deresinde Elif anaya mezar baş taşı aramak

Elif ananın mezarını yapacağız..
Ancak  Sünnetullaha'a uygun olsun diye düşünüyoruz.
Onun içinde yükseklik bir karış olmalı.
Üzeyir'in hastalığı dolayısıyla yolumuz Çoruma düştü..
Parisden arkadaşım Ali Koç'un isteği ile Çorum Ulumezarlığa da uğradım..
Meğer Çorum belediyesi karar alarak
yüksek LAHİD mezarı yasaklamış.. Fuzulu masrafın önüne  geçerek
Zengin- Fakir ayrımına son vererek  Sünnetullah'a uygun mezar şekli bulmuş.
Köyde dedikoduyu da önleyecek güzel bir örnek.
Bu örnekten istifade ile Alaca da tuğla vs satanlardan gerekli malzemeyi (12 taş yeter dediler) alıp Ali Çavdar ile gönderdim
...........
kaldı baş taşı.
Uzun ince bir taş bulup 
Elif anayı simgeleyecek sadece "elif" harfi yazacağız.
Ağbim Kızılüce (Kızıl yüce) de sarı taş büyük büyük park park bölünüyor, gidp ondan alalım dedi.
Ben" Ben motora binmem.kesiklerde çok salllıyor.Bel fıtığı dolayısıyla rahatsız oluyom.
Nerde ise tarif et. önce yaya olarak gidip bakayım... Beğndiğim taş varsa almak için Sonra da sen gel.dedim.
Dinlemedi benden önce gitti.
Peşinden de ben.
Benim peşimden de KORUMAMIZ  enik..
vardık ama istediğimiz taş yok
Dedemin yeğeni olduğu için EMİŞ Garıya verilen bağ yerinin altında  ve Hitit Ralli yolu kenarında Haşimin Mehmedin elindeki çevriğin taşlarında uygun olan var.
fakat çok büyük.
Ben kaldıramam dedim..Ağbimde tek başına motora yükleyemedi..
o gitti.
........
Biz KORUMA ile gelirken Hidayet emmimin  Köse Tarla yanında yaptırdığı çeşme de  Bekir Dayımın Oğlu Sayid , kıcık üzerinden Angara da satmak üzere bal getiriyormuş, karşılaştık..
.............
Eve geldik ki
şeker pınarında  pat pat sesler var
Gittiğimiz de ağbim eski   ve parçalanmış haldeki pınarın oluğundan kalan parça koparıyor..
Bu düz taş olmaz mı dedi
"ağbi, bu taş değil.Beton..Beton dayanmaz.Onun için taş olmalı" dedim..
O da bir zamanlar yunaklığımızda anam, nenem, ablalarım ve gelinlerin çamaşır yıkadığı yunak taşını gözterdi.Bu olmaz mı diye..
Tamam olur dedim..
Belkide kaybolacak olan o hatırada MEZARLIK da korunarak saklanır..
Onu traktörle çektirip, tandırlığın yanına elektirik fişine yakın getirdik.
Ve avuç içi taşlama marifetiyle Elif harfi ve elif ana yazdım..
.............
Mavi taşa da   "MEMDUH" işaret etsin diye M-D-F harfleri ile "MENDUF" yazısını ve Hillal işaretini işledim..
Elif ananın  kabrini ben hazırladım Ağbim de ) ertesi gün(benim Angara ya  geleceğim gün mezarlığa götürüp yerleştirdi.
...........






 Ben evden uzaklaşarak ağbimin bulunduğu yere giderken
Bu yıl ilk defa görüp,
sanki kırk yıldır tanıdık gibi  hiç de ses çıkarmayan ağbimin Enik, peşimsıra gelmiş..













 ben alıç yedim..
Koruma , gölge de dinlendi.








































Kızılüce de aradığımızı bulamayınca..
Yol üzerinde duran traktöre yakın olması dolayısıyla
Mehmet Dedemin yeğeni olduğu için EMİŞ Garıya verilen bağ yerinin altında  ve Hitit Ralli yolu kenarında Haşimin Mehmedin elindeki çevriğin taşlarında uygun olan var.
fakat çok büyük.
Ben kaldıramam dedim..Ağbim de tek başına motora yükleyemedi..
o gitti.










 Emirler üzerinden Hatti Başkenti BOĞAZkale- HATUŞA ya ulaşan Hitit  krallarının  geçtiği  ve bu gün Hitit Rallisi yapılan
Biz zamanlar genç kızların salındığı, delikanlıların halaya durup kur yaptığı ,  HÖKE BAĞLARI  yolunda
KORUMAmız keyf edip yürüyüşünü gerçekleştiriyordu..











 Biz;
Rüzgarın tesiriyle  kendince hışır hışır zikreden ağaçlara eşlik edip
Şükür
Fikir ve
Zikirle meşgulken
KORUMA  da keyfle seyrediyordu..












 Hitit Ralli yolu Küçük Hırka - Emirler etabı..



 Koruma , aynı zamanda  kendince avlandı..






 Biz KORUMA ile gelirken Hidayet emmimin  Köse Tarla yanında yaptırdığı çeşme de  Bekir Dayımın Oğlu  Sayid  yanında oğlu ile   kıcık üzerinden orduoğuna   giderken -Angara da satmak üzere bal getiriyormuş-  karşılaştık..






Hiç yorum yok: