02 Ekim 2018

Elif Ana kabri ve Memdufla Elif Anaya Mezar Baş Taşı dikmek

Elif Ana  kabri yapıldı
 ve Memdufl' a Elif Anaya Mezar Baş Taşı  hazırlanıp dikildi.

///////////////
Çorum da mezar uygulaması.. 
Çorum belediyesi mezar uygulaması.















Belediye aldığı karar ile bilindik uygulama olan mermer LAHİT mezar yaptırmayı yasaklamış.. Tek yukarda gösterildiği gibi yapımına iizn veriyor..Sünnetullah'a uygun uygulama da bu şekilde...

////////////////////////////










Kızılyücede aradığımız taşı bulamadık.
Eve geldik ki
şeker pınarında  pat pat sesler var
Sesin geldiği yere 
Gittiğimiz de ağbim eski   ve parçalanmış haldeki pınarın oluğundan kalan parça koparıyor..
Bu düz taş olmaz mı dedi
"ağbi, bu taş değil.Beton..Beton dayanmaz.Onun için taş olmalı" dedim..
O da bir zamanlar yunaklığımızda anam, nenem, ablalarım ve gelinlerin çamaşır yıkadığı yunak taşını gözterdi.Bu olmaz mı diye..
Tamam olur dedim..
Belkide kaybolacak olan o hatırada MEZARLIK da korunarak saklanır..
Onu traktörle çektirip, tandırlığın yanına elektirik fişine yakın getirdik.
Ve avuç içi taşlama marifetiyle Elif harfi ve elif ana yazdım..
.............
Mavi taşa da   "MEMDUH" işaret etsin diye M-D-F harfleri ile "MENDUF" yazısını ve Hillal işaretini işledim..
Elif ananın  kabrini ben hazırladım Ağbim de ) ertesi gün(benim Angara ya  geleceğim gün mezarlığa götürüp yerleştirdi
.


























Alaca'da 12 taş bir mezar oluyor dediler...12 taş aldım...
Ancak kenardan başlamıştım..Birde mezarı çiğnememek için dışardan çalışmıştım.



ayak ucuna iki taş konuyormuş ben üç koyunca bir taş eksik geldi.Ama
zaten baş taşeı ile doldurulur diye de yeniden düzenlemedin..Öğle sıcağında başlayan iş ikindi sıcağında bitti ama bende bittim.Zira kazma kürek işi hem yordu hemde çok terletti.Yani düzeltmeye gözüm kesmedi.

Alacadan alınan taşlar











Baş taşı için elmalı yolunda ve Kızılücede taş aradık..Ancak ya bulamadık yada bulduklarımız çok ağırdı traktöre yükleyemedik.. Eve gelince evin yanında şeker pınarında bulduk.Analarımızın çamaşır yıkadığı yunaklık taşı Elif anaya Mezar baş taşı oldu. Ağbim de Hem elif an hem de Oğlu Menduf için hazırladığım taşı götürüp yerlerine yerleştirmiş..
son halleri şu oldu

Memduf'a hazırladığım taşı ters yerleştirmiş.Seyid'e  düzeltirdim












Elif Anaya;
"Nezaman doğdun"? dendiğinde
"Kemal'ın TAHTa çıktığında " derdi

Hiç yorum yok: