04 Ağustos 2016

Ömer Paşa camii - Hüseyinabad - Alaca merkez camii (eski cami)



Necati Çavdar;
Ömer Paşa camii - Hüseyinabad - Alaca merkez camii (eski cami)nde.28  Temmuz
2016
Bizm zamanımızda Alaca  merkez camii olan Hüseyinabad  Ömer Paşa camiinde  yıllar sonra yeniden secdeye  varmak.
Evimiz bir hayli uzak idi Ama sabah namazları için oraya gitmek, teravihlerde bulunmak ayrı bir tad idi.
Alaca'ya vardığımda öğle çoktan kılınmıştı..
Ben sünneti kılınca bir genç geldi.
Ona  farzı kılırıp kıldırmayacağını sordum
Kıldırdı.
Ve çıkışta  kim olduğumu sorgyulamaya başladı.

Alaca da gelenek hale hgeldiği gibi "dışardamısın"? diye sordu.
"İçerde  ve Şu an burada "Misafir" olduğumu"   söyledim. Garipsedi.
Bunun üzerine şu namaz kıldığın mekanda niceleri de namaz kılardı
Ben bazı iyi insanlara denbk geldim.
Şimdi onlardan kimse kalmamış
Misafirlikleri bitenler gitmişler
Zaman gelecek bizde gideceğiz. Kalan mı var Kalan olmadığını şu mabed, haykırıyor dedim.
-Konuyu anladım tarzında -Gülümseyerek, ayrıldı.

////////////////////////////////////////
Hüseyinağbad dan Alaca ya
Tarihi kaynaklarda Hüseyin Abâd (Hüseyin Ova)
 “Ankara ilinin Yozgat (Bozok) Sancağı’na bağlı küçük bir kasaba” olarak yer alıyor. 
Önceleri bucak olan Hüseyin Abâd (Hüseyin Ova) 1919’da ilçe yapılmıştır. 
1932’de Hüseyin Abâd (Hüseyin Ova) adı değiştirilerek, Alaca yapılmıştır.Posted by Picasa

Hiç yorum yok: