15 Nisan 2009

ANADOLU KÜLTÜR MERKEZİ (AKM) ve Codaroğlu Sadık Çavdar KİTAP EVİ

Çodaroğlu Sadık Çavdar KİTAP EVİ (AKM)
"Allah, nasip ederse ;
Çodaroğlu Sadık Çavdar Kütüphanesi
ve
Anadolu Kültür Merkezi'ni(AKM) tam buarada inşa edeceğiz."  demiştik ya.

İşte ilk adım atıldı.




















Etimesgut, Eryamanda ki evde yetiştirdiğimiz  çicek- ağaç türlerini köye gönderdik. Ramazan bayramına gittiğimizde de bahçeye diktik.













2011 haziranında köye  giderek evin bakımını yaptık. Ve evi, köy evi formunu bozmadan   müze haline getirmeye çalıştık.
Anamın ve Zeynep ablam dan kalan sandıkları  temizleyip vernikledik.
Çalışma masasının altlığı  olacak şekilde hazırladık.  Döven bulabilirsek ..Döveni sandıkların üstüne koyarak masa yapacağız.

Baba evinde analarımın kullandığı eşyayı kütüphane rafı ve sergilemek üzere  muhafaza ettik.





Rahmetli Zeynep (Zebik)ablamdan kalan karyolayı temizleyerek, analarımdan kalan  kilim vs ile  divan haline getirdik.
Ve tahtadan bir sedir yaparak üzerini döşedik.Bu oda  misafirlerin  oturacağı ve yatacağı mekan haline  geldi













Küçük Hırka'ya ilk getirilen İbragaz  marka  likit gaz ocağı.
1970  başlarında ilk  likit gaz ocağını  köye gtirip kulalnan babam Sadık Çavdar  olmuştu. Ozamana kadar  oacakta odun  yakılarak yemek pişirilirdi.  Acil işler içinde ispirto ocağı kullanılırdı.. Ben  Alaca'da orta okul okurken bu ispirto ocağını (gaz ocağı) kullanmıştım. Babam da eve   daha şehirde bile yeni yeni kullanılmaya başlayan    ve o dönem bir servet harcanılarak edinilen ipragaz  (likit gaz ocağı)almıştı.





Tam da Recep(yeğenim)in bulunduğu yerde eski eveimiz vardı. Ben burada doğmuşum






Eryaman'daki Dastarlı sitesinde oturduğumuz evin balkonunda yetiştirdiğimiz çiçek- ağaçlar,  dikilmek üzere köye gönderildi.


Etimesgut- alsancak mahalesindeki eve 15 Temuz 20011  cuma günü
Eryaman Dastarlı sitesinden taşındık.

O gün  sincanda nakliyecilik yapan Kırımlı Ali Osmanın arhazın yeğenleri iki arabayla geldiler.
Kitapları, ağaç ve çiçeklerle diğer eşyayı bir kamyona yüklettik, Mustafa Yeşilyurt alpp köye götürdü.
O gün evi  Eryaman'dan  taşıdığımız için  ben köye kitap ve  eşyalarla gidemedim.
Köyde  Üzeyir, recep ve Mehmet Kağın Emin (Öztürk) yardım ederek eve taşımışlar
Kalan eşyayı da baba  Yeşilyurt diğer kamyon ile Etimesgut- Alsancak mahallesine taşıdı.




Köye  giden eşyalar içinde  hamak da vat idi. 2011 ramazan bayramında  köye gittipimizde hamakı  bahçedeki ağaca kurduk. Ve  bahçede kullanmaları için  Recep ve Sevilay yeğenlerime teslim ettik.







Ankara'dan gönderdiğimiz süs bitkileri Küçük Hırkada bahçenin çeşitli yerlerine  dikildi.
Böylece  botanik bahçesi için ilk adım atıldı.
































Baba ocağı, dalar gidersiniz








Posted by PicasaANADOLU KÜLTÜR MERKEZİ (AKM) ve Codaroğlu Sadık Çavdar  KİTAP EVİ            için ilk adım atıldı

Hiç yorum yok: